Adios Belgica! Viva España! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Elisabeth De Jaeger - WaarBenJij.nu Adios Belgica! Viva España! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Elisabeth De Jaeger - WaarBenJij.nu

Adios Belgica! Viva España!

Door: ElisabethDeJaeger

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

14 September 2010 | Spanje, Madrid

Hallo allemaal,

hier is mijn eerste reisverslagje vanuit Madrid!

Vrijdag 3 september vertrok ik vanuit Zaventem naar Madrid, vol zenuwen en stress. Het was wel een leuk gevoel toen het vliegtuig opsteeg, "nu ben ik echt weg, dada België!" Helaas duurde het niet lang of de problemen waren er al... Niet lang na het opstijgen deed het vliegtuig een beetje raar en kregen we van de piloot te horen dat er technische problemen waren en dat we moesten terugkeren naar Brussel. Ik voelde mij helemaal niet op mijn gemak en de zenuwen namen alleen maar toe. Ok, terug geland in Brussel en daar zat ik dan alleen in het vliegtuig, te wachten tot ze de fout hersteld hadden (het luchtdruksysteem of zoiets was kapot, dus als we nog verder hadden gevlogen moesten we zuurstofmaskertjes gebruiken. Gelukkig hebben ze dit net kunnen vermijden). We moesten in het vliegtuig blijven zitten. Na ongeveer een uur vertrokken we opnieuw. Deze keer verliep de vlucht vlotjes, alleen was het een hele zoektocht om de bagage te vinden in de luchthaven van Madrid. Marisa, kleuterjuf van de school, stond me op te wachten aan de luchthaven en bracht me naar het appartement. Daar ontmoette ik mijn 2 huisgenoten: Alessia uit Italië en Ines uit Portugal.
Het appartement is klein maar gezellig. Ik heb wel de kleinste kamer (het nadeel van als laatste toe te komen...)
Ines en Alessia zijn 2 vriendinnen. Ze zijn heel vriendelijk. Ze spreken Portugees tegen elkaar, waar ik dus geen woord van versta. Gelukkig kan Alessia ook engels, dus met haar kan ik deftig babbelen.

De eerste dagen hebben we met ons 3 een paar dingen in orde gebracht (metro-abonnement kopen, spaanse sim-kaart, internet, boodschappen...). Alessia kent Madrid al en kan ook al Spaans, dus dat is wel heel handig. De 2 huisgenoten zijn precies nogal thuisblijvers, dus ben ik maar alleen op verkenning gegaan in de buurt en later in het centrum van Madrid. Ik woon op ong een half uur met de metro van het centrum. Madrid is wel een leuke stad, maar heel groot. Ik moet hier nog wat mijn weg vinden en de leuke plekjes ontdekken. Ik ben ervan verwonderd dat er zo veel groen is. Er zijn hier mooie grote parken, zowel in het centrum als waar ik woon. In een park hier in de buurt zitten veel eekhoorns :-)
In het centrum zijn vooral belangrijke musea (o.a. Prado) en veel winkels.
Zaterdagavond was het 'La noche en Blanco'. Er was 's avonds vanalles te doen in de stad rond cultuur. Ik ben er naartoe gegaan want ik was wel benieuwd. Ik heb een paar leuke dingen gezien (zoals op de Gran Via een reuzenspeeltuin van gerecycleerd materiaal, wel grappig), maar ik zag vooral een enorme massa mensen, wat een drukte!


We zijn al een paar keer naar de school gegaan, maar de kleuters hebben morgen pas hun eerste schooldag.
De school is echt een typische Steinerschool, heel herkenbaar allemaal. De eerste dag op school stelde Marisa ons voor aan alle medewerkers, heel lieve mensen. De eerste 2 dagen waren nogal feestelijk, er waren allerlei zelfgebakken taarten, cakes, koekjes, tortilla, broodjes,... Hmmm, heel lekker!
Ons eerste werk was het opkuisen van de kleutertuin en een boog van bloemen maken om de eerste klas te verwelkomen. Vandaag was de eerste schooldag voor de eerste klas. Alle leerlingen en leerkrachten kwamen samen in een grote zaal en de eerste klassertjes moesten één voor één naar voor komen en door de bloemenboog stappen. Dat was wel mooi om te zien, maar veel kindjes hadden verdriet en huilden... zo zielig, ocharme.

Ik kan nog wel vanalles vertellen, maar 't zal voor een andere keer zijn.
Momenteel is het nog wennen en verkennen en mij nog vaak eenzaam voelen, aangezien ik hier nog niet echt mensen ken. 'k Vind het ook wel jammer dat mijn huisgenoten weinig bereid zijn om samen eens weg te gaan of iets leuks te doen. Ik ben dus vaak alleen op stap. Hopelijk leer ik hier snel meer mensen kennen. Misschien op de 'arrival training' van 20 tot 25 sept in Cercedilla (in de bergen!), 'k ben benieuwd...

Hasta luego!

  • 14 September 2010 - 20:40

    Elisabeth De Jaeger:

    Euhm, ik weet niet waarom er staat dat het in Madrid 6/16°C is, want volgens mij is het hier eerder 30° of misschien meer... En veel zon!

  • 15 September 2010 - 12:55

    Emeliek:

    Dag Eli!

    Amai... als ik dat zo lees :-) die eerste weken in een nieuw land... spannend allemaal! Maar ook wel niet zo makkelijk (ik voelde me in Belfast ook eerst wat 'verweesd' hoor!) Met huisgenoten moet je een beetje geluk hebben. 't Is niet vanzelfsprekend dat het mensen zijn met dezelfde interesses... Maar je zal vast wel meer mensen leren kennen, zeker eens je activiteiten beginnen (werk, training, ...)! Dan loopt dat allemaal vanzelf. Goed dat je zelf initiatief neemt om wat meer van je omgeving te verkennen (Madrid, ...)! Binnen zitten bevordert die aanpassing toch niet ;) Ik wens je veel succes en duim voor een heerlijk schooljaar!

    Zoen!

    Emeliek

  • 15 September 2010 - 13:05

    Jeanne:

    je zal beslist nieuwe mensen leren kennen op je evs week en ook in je spaanse lessen, en op de steinerschool. Het zal wel lukken allemaal. Knuffels, en geniet ook ferm van de zon. dadaa je maa

  • 16 September 2010 - 06:14

    Roselien:

    hoihoi eli, jammer dat je huisgenoten binnenzitters zijn, ma hey! als ze netjes hun afwas doen, goede afspraken nakomen en niet teveel lawaai maken heb je volgens mij ook al 'chance'. leuke mensen genoeg daarbuiten en jij vindt ze wel ;)
    dikke zoen!

  • 17 September 2010 - 09:52

    Regina:

    Hé Elisabeth!

    Elke dag een mooi zonnetje... Dat moet echt fantastisch zijn. Zo wordt je zomer meteen nog een beetje verlengd! Ik lees dat Madrid een leuke mooie stad is waarin je beetje bij beetje je weg aant vinden bent en waarin nog veel meer te verkennen valt... Die eerste dagen/weken zijn altijd wat zoeken hé! En soms denk je wel eens 'waar ben ik in godsnaam aan begonnen'! Geniet er verder met volle teugen van want er komt ooit een moment waarop je alles zo ongelofelijk gaat missen!

    Groetjes Regina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2011

¡Hooolaaaaa!

29 September 2010

Muchas cosas

14 September 2010

Adios Belgica! Viva España!

30 Augustus 2010

Bijna weg... Adios!
Elisabeth

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 4512

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: